onsdag den 7. september 2011

Berlin tur 2011

Jeg var for en to uger siden i Berlin

Klasse turen begyndte torsdag eftermiddag(luksus vi ikke skulle i skole), vi var 2 klasser som skulle afsted sammen hvor vi skulle med flyet klokken kvart i 5. Jeg hoppede på metroen og var i god tid ca en TIME før vi skulle flyve hehe (altid være på den sikre side) 

Det vi oplevede på turen:
Vi ankom til Berlin kl 6 en hede ramte os alle, der var nemlig 30 grader og høj sol virkelig dejligt! vi fandt hen til vores Hotel som en var et hostel? men hyggeligt og værelserne var overraskende i god stand.(bonus) 
Vi fik frie tøjler den første aften så der stod den på sushi ! (sushi alle dage)
De næste 5 dage stod på rundvisning, lige fra de fineste mussumer for det nyeste design, inde for den grafiske verden, til lange gå ture i Berlins gader. 
Vi så Alexsander Platz, Post Dammerplatz og kørte rundt i deres s tog system fandt Starbucks (uden kaffe dur helten jo ikke)
Vi var enda en gruppe som to på tysk loppemarked, og jeg var så heldig at finde et par sorte levi shorts til 20 euro.!! Vi hyggede om aften med et par drinks og stemningen blev rigtigt god imellem begge klasser. Jeg vil så lige sige at man for virkelig mærket man har fødder, for hold da op man har ondt i fødderne af at gå så meget grundt hehe. 

Vi pakkede vores tasker og rejste hjem om mandagen og var tilbage i KBH sent aften.

Plus liste:
  1. Maden er billig de fleste steder, og jeg skulle højt give 10 euro for en god portion sushi ca 30 stykker fik jeg. 
  2. De har mange gode outlets/loppemarkeder hvor mærkevare tøj ikke er særlige dyre.
  3. Klasseture giver altid nye venner. 
  4. Starbucks bliver man aldrig træt af.

Minus liste:
  1. HUSK godt fodtøj kommer man langt med, jeg var så dum at gå i sandaler som begyndte at gnave helt vildt da der blev 35 grader varmt?! godt jeg have mine elskede New balance med også.
  2. Tysk er ikke noget kønt sprog, heller ikke når ALLE ens ynglings tv serier er oversat til tysk.. 
Billeder fra turen:




                                      


//Simone

Ingen kommentarer:

Send en kommentar